יום שבת, 11 באוקטובר 2008

ריי קוואקובו ל H&M



המעצבת המוכשרת והמוערכת, ריי קוואקובו, ידועה בניסיון לשבור את המוסקמות ולחצות את גבולות השגרה. קוואקובו, שמציגה את בגדיה תחת המותג "קום דה גרסון" ידועה בסלידתה לאופנת ההמונים ובמחאתה כנגד חברות יוקרה והמותרות. באמצעות עיצוביה, היא גם מוחה כנגד הגלובליזציה והמוניות כמו גם כנגד תעשית האופנה ההמונית, שבה לבגדים אין יחוד, והם אנשים שלובשים אותם הם שכפול של עצמם.

לכן היה זה תמוהה, כאשר הגיע הידיעה שהמעצבת תשתף פעולה עם רשת הביגוד ההולנדית "H&M" ותעצב עבורם קולקציה.
H&M, כמו שאר רשתות "האופנה המהירה" (בדומה לאוכל מהיר..) מציעות לצרכן במעמד הבנוני-נמוך אופציה ללבוש הדומה לבגדי אופנה עילית ועדכנית הדומים לאלה המוצגים על המסלולים בבירות האופנה, רק במחיר שווה לכל כיס.כמובן שהלות הנמוכה באה על חשבון האיכות והחיסחון בתהליך הפיתוח והעיצוב של הבגד, שכן רוב הבגדים הם "העתק" של המקור.

הרשת, ידועה גם בזכות שיתופי הפעולה הקודמים שלה עם מעצבים כמו סטלה מקרטני, קרל לגרפלד, רוברטו קוואלי וויקטור ורלף, כמו גם סלבריטאים כמו מדונה וקילי מינוג. הרמיון: קידום המחירות של H&M וקרוב של ההמון לאופנה עילית.

ידיעה נוספת שהסעירה את עולם האופנה היתה שקווקובו תעצב קולקצית תיקים ללואי ויטון, אמרות הסלידה שלה ממותגי יוקרה ומהלגריות וההמוניות שמזוהה עם המותג.
נראה שגם גאונים ואידאולוגים מושבעים, מתפשרים לעיתים על עקרונותיהם אותם שמרו והציגו בהדיקות במשך שנים, לטובת פרסום, קידום המותג שלהם ועשיית רווחים.

הצד החיובי בכל הסיפור, שהציבור הוא זה שמרוויח. הקולקציה של קווקובו לH&M תגיע לחנויות הרשת ברחבי העולם ב13 בנובמבר, ובקולקציה שנתן לצפות באתר של H&M כבר מה23 באוקטובר. תצלומים של הקולקציה דולפים כבר עכשיו לרשת (בתמונה למעלה).
בעיצוביה לרשת, נראה שריי קוקובו לא התפשרה, ושמרה על הצבעוניות הקודרת והגזרות המאפינות אותה ומזוהות כל כך עם קום דה גרסון. הקולקציה כוללת ג'קטים, מעילים ושמלות.

הצד השלילי, כדי לשיםאת ידינו על אחד העיצובים, נצטרך להגיע אל אחד מהסניפים ברחבי העולם ולעמוד שעות ארוכות בתורים אין סופיים.

אין תגובות: