יום שבת, 8 בנובמבר 2008

אומנות סטיליסטית-נועזת-קונספטואלית-פוסטמודרנית-אוונגרדית...




Anna Piaggi היא אחת הדמויות המשעשעות והמוחצנות ביותר. הרבה פעמים היא פשות מזכירה קריקטורה של "פשניסטה" שקפצה מאיזה קומיקס. קשה להתעלם מסגנון הלבוש הססגוני שלה, הצבעים הנועזים ומגוון הכובעים שמהווים חלק בלתי נפרד מהופעתה (בעיצובו של סטפן ג'ונס, שאגב בלט מאוד ב"חודש האופנה").

פיאג'י, סטיליסטית של "ווג" האיטלקי, התפרסמה גם בזכות היותה המוזה של "הקיסר", קרל לגרפלד בשנות השמונים. בזכות התלבושות המרהיבות שלה, אי אפשר שלא להבחין בה כאשר היא יושבת בשורה הראשונה בתצוגות האופנה ומאפילה על העורכים האחרים לבושים בבז סולידי או שחור קלאסי. אפשר לסמוך על פיאג'י שתעלה את מצב הרוח.

חלק מהקסם שלה הוא היכולת לשלב מעילי צמר קשמיר של "דיור", הישר מהמסלול, לצד צמידים או חגורות, של "הכל בדולר", או תלבושות הוט קוטור לצד מטריות זולות או מקלות קוסמים המשמשים כמקלות הליכה. האיפור הולגרי, התסרוקת המגולחת וקווצת השער הלבן הצבוע בכחול דהוי יחד עם סגנון הלבוש המצועצע, כולם משתלבים ליצירת אומנות של ממש. אומנות סטיליסטית- נועזת-קונספטואלית-פוסט מודרנית-אוונגרדית...אני יכול להמשיך עד מחר.

פעם קראתי ציטוט מפי העורכת של "ווג ברזיל", מגלה סימפטיה כלפי הקושי בלהכיל את אוסף הבגדים העצום של פיאג'י תחת קורת גג אחת, שהרי שום בגד לא נלבש פעמיים, ועל כמה קשה עבודתה של עוזרת הבית של פיאג'י.

אין תגובות: