יום שישי, 5 בדצמבר 2008

בעיתות משבר וצרה...

המצב הכלכלי בעולם כנראה ממש חמור!
הצרות ו"המצב", כפי שאנו אוהבים לכנות משברים כלכליים, משפיעים גם על שוק האופנה.
עשרות בתי עסק וחנויות אופנה קטנות נסגרות בכל העולם, בוטיקים המחזיקים אופנה אוונגרדית בניו יורק פושטים את הרגל, חנויות הקולבו הגדולות הארה"ב ואנגליה הכריזו מזמן על סיילים חסרי תקדים (במסווה של חגיגות 150 שנה למיסיס, או שיתוף פעולה של ה"דיילי טלגרף" עם "ג'ון לואיס" בלונדון) ממש ליפני החגים כדי לעודד את הקניה.
מעצבים רבים כבר הודיעו שלא יערכו תצוגות אופנה בשבוע האופנה הקרוב שיערך בניו יורק, את הדוגמניות שהיתרגלנו לראות צועדות על מסלולים יחליפו תערוכות של בובות שילבשו את הבגדים, כך הודיעו Vera Wang and J. Mende, DKNY. מותג האופנה "מרקזה" הציגו כבר בשבוע האופנה האחרון תערוכה של דוגמניות אנונימיות שלבשו את הדגמים המעוצבים, וויתרו על הפקה גרנדיוזית לטובת מסיבת קוקטייל שקטה.
בתי האופנה הגדולים ( פראדה, YSL, שאנל ועוד), הצהירו על על ירידות ברווחים, וגם זארה דיווחה על האשה משמעותית בצמיחה בריבעון האחרון.
מותגי אופנה נחשבים כמו בוטגה ונטה וג'יאמבטיסטה וולי, הכריזו על סייל וקיצצו בתקציבי פרסום, כמו גם שנל, דבר שלא היה נהוג לעולם. (לואי ויטון אף פעם אינו בסייל).
מגזיני אופנה נסגרים על ימין ועל שמאל: ווג מן, וגם אל אקססוריז כנראה שלא יראו אור יום לעולם. גם המגזינים שכבר מודפסים, יוצאים במהדורות מצומצמות וכוללים עצות לרכישות "שוות לכל נפש".

אחד הדברים המוזרים והקיצוניים ביותר שמתרחשים עכשיו בעולם האופנה הוא הידיעה הבאה: אלסנדרו דלאקווה הודיע על סגירת חנות הדגל שלו בניו יורק, והיא נותרה כעת ריקה. אך כנראה שמישהו שם ממש קצר במזומנים, והחברה הודיע שהיר מעמידה למחירה את כל תכולת החנות הכל ממש, החל מספות, מדפים ושולחנות ועד לשקיות עם חתיכות קלקר לאריזה, שלטי היציאה, אקדחים לסימון מחירים ואפילו בוקים של דוגמניות שנשארו שם.

(כתובת לצפיה בפריטים, ויש גם מחירים : http://picasaweb.google.com/cohen79/AlessandroDellAquaStore#)

אני בטוח שהשתכנעתם שהמצב הקשה לא פסח על מה שנחשב עד היום "בועת האופנה ועולם המותרות", נקווה שבקרוב- לא אצלינו!

אין תגובות: