יום שלישי, 9 בדצמבר 2008

הכובען המטורף!

בתקופה האחרונה ממש אי אפשר להתעלם ממגוון הכובעים שהשתלת על מסלולי תצוגות האופנה האחרונות. בלונדון, חבישת כובעים היא עניין מסורתי כבר יובלות והמנהג בזה זוכה לתחייה מחודשת כל שנה במרוץ הסוסים "אסקוט", שם תמיד ניתן להבחין בגבירות מהודרות כובשות כובע מוחצן או אדונים חובשי מגבעת. שם גם נוהגים לחבוש אותם בחתונות. אך באורך פלא, הצליחו הכובעים לחזור לחזית הבמה ולפרוץ מעבר למסלול, אל פדחותיהם של ההולכים והשווים בחיי היום יום. בניו יורק, לפני כשבועיים, ארגנה יוצרת\מעצבת כובעים (כובענית) מסיבה שכללה תהלוכה של אנשים חבושי שלל כובעים מעוצבים כיד בדמיון ושלל צבעי הקשת. (כובעים ברחובות ניו יורק)
הכובען (בה' הידיעה) שניתן ליחס לו את התרומה וההשפעה הרבה ביותר לתחום המרתק הזה הוא Stephen Jones. המעצב הבריטי למד בבי"ס היוקרתי לאופנה בלונדון Central Saint Martins school. עוד בתקופת לימודיו, הספיק לככב בסצנת המועדונים הלונדונית, בזכות לבושו והתנהגותו המוחצנת וכמובן הכובעים שעיצב לעצמו. הוא הצליח להחיות את הקסם שבחבישת כובעים, והפך אותם לאביזר אופנה. עיצוביו מאופיינים במקוריות אדירה, הם אוונגרדים עם שמץ של מוזרות, אך תמיד עשויים בפרופורציות המתאימות, ובטעם טוב, תוך הקפדה על האיכות והטנדרטים הגבוהים ביותר. ג'ונס התפרסם בעיקר בזכות שיתופי הפעולה שלו עם ג'ון גליאנו, אותו הכיר בלימודיהם באותו בי"', ובעיקר בזכות הכובעים שעיצב עבורו לתצוגות של דיור. הוא גם עיצב כובעים לנסיכה דיאנה, עורכות אופנה נחשבות (כמו אנה פיאג'י) וזמרות כמו קילי מינוג, פינק, גוון סטפאני ומרלין מנסון. העונה הוא עיצב כובעים עבור מעצבים כמו Marc Jacobs, John Galliano, Loewe and Basso and Brooke. ו Rei Kawakubo. הוא הספיק לעבוד גם עם וויויאן וסטווד, גוטיה, טרי מוגלר ועוד רבים אחרים.
בחודש שעבר, הוענק לו פרס מפעל חיים בטקס פרסי האופנה הבריטי.

(בתמונה למעלה: כובעים בעיצובו שלStephen Jones, בתמונה למטה: עוד כובעים של ג'ונס, המופיע במרכז התמונה).

מי שירצה להתרשם מעבודותיו יוכל לעשות זאת בביקור בחנותו 36 Great Queen Street ,Covent Gardenבלונדון, או בתערוכה שתפתח לכבודו במוזאון Victoria & Albert"" בפברואר 2009, במהלך שבוע האופנה הקרוב.

אין תגובות: