יום שני, 22 בדצמבר 2008

תוותרו על ניקוי יבש...

עד ליפני כמה שנים, הכותרת "תכשיטים לגברים" יכלה להוביל ל 2 נתיבים: או שהיה מדובר על גורמט ה"חי", שרשראות זהב עבות, צמידים גסים וטליוני מגן דווד נוסח זוזו חלסטרה, שוק הקרמל או סתם מערסים של דרום ת"א, או התכשיטים של "הגרוזינים"- טבעות חותם מזהב צהוב-כתום, תיליונים מפותלים וזהב שמעטר הרבה שיניים. האפשרות השניה היא שהיה מדובר "בגל החדש", אותם צכשיטי כסף שהופיעו בכל חנות תכשיתים או דוחן מאולתר בכניון והציעו שילוב בין תכשיטי כסף וגומי שחור. אפילו מעצבים כמו ארמני לא ישבו על הגדר והוציאו קולקציות מחרידות. השורה התחתונה: כהל היעד היה זהה.
כנראה שהיום כבר אפשר להסתכל על הדברים אחרת. ניצן להבחין במגמה של צורפות הפונה לגברים שיש בעלי סגנון. תכשיטים שאינם ולגרים והמוניים, אלא בעלי אמירה עיצובית קונספטואלית, עידון וסגנון יחודי. לאחרונה נתקלתי בצורף מהזן החדש שיצירותיו יכולות למלא בקלות חלל ריק "במרכז פומפידו" לאומנות מודרנית. Yunju Lee, בוגר מגמת עיצוב תכשיתים בביה"ס St Martin’s בלונדון, הציג קולקציה בשם "Stained" הכוללת תכשיים בסגנון ובצורת "כתמים" – סיעות בצורת כתמים של טיפות קטשופ , דיו על החולצה, שפם של חלב או אפילו שאריות ליפסטיק על צווארון גברי. הקולקציה כוללת טבעות, קולרים, סיכות דש ועוד, והתכשיתים עשויים זהב, כסף ויש גם שילובי אמייל. התכשיטים ממש מכתימים את הבגדים הפשותים באופי, מוסיפים תחכום וקריצה הומוריסטית.
ונעבור לדברי המעצב: " The worthless and unpleasant stain which we find from our daily lives can be transformed into the most valuable and fascinating jewellery.
אין ספק ביכולתם למשוך תשומת לב ולהוות נושא לשיחה במסיבת קוקטיל או בפוטנציאל שלהם לשגע את אמא.
בואו נקווה שהם יהוו מקור השראה לתכשיטנים מקומיים... בקרוב בנחלת בינימין?
מומלץ לבקר באתר ולצבות בקולקציה היחודית הזו:
http://www.yunjulee.com/home.htm

אין תגובות: