יום שני, 29 בדצמבר 2008

God bless the USA.

כל העיתונים ומהדורות החדשות מלאים בכתבות ודיווחים על הניסיונות הנואשים שעושות רשתות האופנה ובתי הקולבו הגדולים כדי למשוך לקוחות. (עד לשבת האחרונה ומבצעי "מעוז צור") מבצעים והנחות חסרות תקדים, עד 90 % הנחה על מותגים יוקרתיים שלא היו מגיעים מעולם לאחוזי הנחות כאלה. בארה"ב, המיתון מאיים על סגירה של כ6,000 חנויות ובתי עסק, אם לא יגדילו את המחירות.
כמובן שהבעלים רוכבים על גל החגים של הקריסמס, פוסט קריסמס, וכל חג או מועד אחר, שכן לאחר ינואר קיימת מגמת ירידה טבעית שחוזרת כל שנה- בצריכה.

מרוב הסיילים של הקריסמס וראש השנה הנוצרי, נראה שבחו"ל כמעט שכחו שמדובר בחג דתי וערכי. התקשורת והמפרסמים מקדשים ומקדמים את תרבות הקניות בכל אפשרות (יום אחרי חג המולד "מייסיס" היה פתוח כל הלילה!, חלונות הראווה של בתי הקולבו מעותרים ברהבתנות ונועדו למשוך קונים). חיפוש אחר מציאות הפך ל"מצווה" ואנשים עורכים קניות ברשת כאילו היה זה פולחן דתי.
התפל שבקניות לקריסמס, הפך לעיקר, בעיתוי הזה של משבר הכלכלי עולמי ומיתון קשים.

אין תגובות: