יום שישי, 9 בינואר 2009

הפיתרון לחידה:

כל הפריטים המוצגים בתמונה מעותרים ע"י אבני סברובסקי המקוריות.
וכעט, כדי שאני לא ארגיש שהפוסט הזה סתם התבזבז, 60 שניות על חברת "Swarovski":
סורובסקי היא חברה המייצרת ומשווקת קריסטלים ואביזרים בהם משולבים קריסטלים, המיוצרים ב-Wattens, Austria ע"י חברת סוורובסקי בשיטה ייחודית. דניאל סורובסקי, בנו של מעבד קריסטלים אוסטרי, היה מהנדס שהמציא בשנת 1892 מכונה חשמלית המאיצה ומייעלת את תהליך חיתוך הקריסטלים, והפכה אותם למעודנים יותר ולכן מתאימים להיות משולבים בתכשיטים. הדבר היה מהפכני, שכן עד אז הקריסטלים היו "במצב הצבירה" שאנחנו מכירים מהמזנון של סבתא: מיניטורות, אגרטלים, קערות ושאר פירטי קיט'ש. החברה שהקים דניאל סוורובסקי בעיר הולדתו, מנצלת אנרגיה הידרואלקטרית לשם הפעלת מכונות החיתוך, ועל כך יש לו פטנט נוסף.
סורובסקי ידוע בקשר שלה לאופנה, ובמפעלי צדקה ענפים, מימון פרסי אופנה יוקרתיים ותמיכה במעצבים צעירים. כל שנה מעניקה סורובסקי כמות עצומה של קריסטלים למעצב צעיר ומוכשר שנבחר באחד מהטקסים בחסותם (טקס פירסי האופנה שלCFDA). את הקריסטלים משלב המעצב בקולקצי של העונה הבאה שלו.
מתוך תצוגת הקיץ 2009 של Alexander Wang . (המכנסי התעמלות מעוטרים בקריסטלים לכל אורכם! ממש לא נולם את רוחות המיתון...).
מתוך קולקצית קיץ 2009 של Emma Cook.
מתוך קולקצית הקיץ 2009 של Emilio De La Morena, וMoralioglu Erdem.

*ועוד מידע פיקנטי: החודש מלאו 50 שנה לספר: "ארוחת בוקר בטיפניס'", והוא יוצא במהדורה מתורגמת לעיברית.
*ההכרות בין ליברצי ובנו של דניאל סברובסקי התרחשה במטוס, במחלקה ראשונה. סורווסקי כ"כ התרשם מליברצי, שהציע לו הספקה של קריסטלים חינם לכל החיים... אני בטוח שבשלב מסוים הוא כבר הצטער....

אין תגובות: