יום רביעי, 15 באפריל 2009

ממש נשנל גאוגרפיק...

הטווס הוא אחד מיצירות הפאר של הטבע.
צבע הכחול האלקטרי והעז של נוצות גופו ושלל הצבעים העמוקים והמגוונים של נוצות זנבו, כמו גם דוגמת העניים המסודרות שורות שורות בצורת סהר בדוגמת הזנב- מספיקים כדי להמליכו כ"דנדי" האולטימטיבי בממלכת החיות. מלך הגנדרנים, אולי זו הסיבה לכתר שמעטר את ראשו ומשווה לו אצילות רבה כל כך.
הטווסה אינה כזו: גווני נוצותיה הם חומים אפרפרים ודהויים, כאילו התמלאו באבק, אין לה זנב מרשים כל כך, ואת הקרבולת שלראשה נדמה שקיבלה רק בזכות הקירבה לבעלה.
למרבה האירוניה, בממלכת בני האדם- הדבר הפוך. ההופעה החיצונית של האישה הרבה יותר מרשימה מזו של הגבר, ברוב המיקרים. טוב אנחנו בני האדם גם מעריכים את הטווס הלבקן (ה"אלבינו") הרבה יותר מהציבעוני. ועוד אומרים שבע"ח הם עיוורי צבעים!
בכל אופן, מספר מעצבים החליטו להשתמש בטווס בקולקציות שלהם לחורף 2009\2010. החל מהדפסים על בד ועד שילוב של נוצות אמיתיות במעילים או שמלות. היה אפשר לראות הכל, אפילו טוסים לבקנים.

Ready-to-Wear fall 2009-2010 Giambattista Valli
Manish Arora Ready-To-Wear
Autumn/Winter 2009-10
שמלה שהוצגה בתערוכת שמלות כלה ב Nanjing סין, המוערכת ב1.5 מיליון דולר, שיצירתה דרשה 8 תופרים.
יש אמונה תפלה שאומרת שמותר להשתמש ולהציג נוצות טווס לראווה רק בכפולות של 7, אחרת זה יביא מזל רע! אני מקווה שבסין שמעו על זה, ופעלו בהתאם, ליתר ביטחון. כשאתה מוציא כל כך הרבה כסף, אתה רוצה להיות בטוח ומחוסה מכל הכיוונים מפני מאסונות.
התוצאה, לא פחות מרהיבות מהחיה עצמה. (אולי קצת מוגזמת, במונחים של בני אדם...).

תגובה 1:

ILook אמר/ה...

ובטח ראית גם את הטווס הזה
http://liroychoufan.blogspot.com/2009/04/h.html#links

אבל רגע, למה נמר מגיע לגברים וטווס לא?