יום שבת, 13 ביוני 2009

קולקציות ה Resort 2010 המוצגות מעבר לים.

Resort, פרוש מילוני: מקום נופש; מִפְלָט, מַחֲסֶה.

בשבועות האחרונים הציגו כמה ממעצבי האופנה ובתי האופנה הגדולים את קולקציית ה"נופש" שלהם לשנת 2010. אמנם במצב כלכלי של היום לא לכולם יהיה כסף לצאת להפלגה בסנט ברטס, לנפוש לחופי הקריבים או ברבירה במונקו, אבל כנראה שלמעצבים ובעלי האינטרסים זה לא משנה. למה? (אם אתם שואלים...)
קולקציות הResort היא מעין קולקצית מגשרת בין הקולקציות שעיצבו לעונת הקיץ והחורף. הדגמים המוצגים בה נועדו לאפשר מעבר קל ופחות חד בין קונספטים שונים שהמעצבים מציגים בכל קולקציה, כדי שהלקוחה תוכל להתרגל לקונספט החדש ולקבל, או להבין טוב יותר את אשר אליו התכוון המשורר (או המעצב במקרה שלנו) .
הקולקציה נמכרת בבתי הכולבו ובאינטרנט במחירים נמוכים יותר, דבר שהופך אותה לנגישה ואטרקטיבית עבור יותר לקוחות. זהו למעשה הפוטנציאל והתכלית שלה. את קולקציות ה"קוטור" של דיור או שאנל, לדוגמה, יכולות להרשות לעצמן רק מעט מאוד נשים (השייכות למועדון הקוטור, שמונה כד 500 נשים בעולם), השנה, רק קומץ מועט מהן באמת יעשה הזמנות. קולקציית הריסורט מהווה פשרה משתלמת: יש בה את תמצית העיצוב והאמירה של המעצב, היא חדשה ומעודכנת בהתאם למגמות הנוכחיות ומחיר הדגמים בה סביר יותר. רוב הקולקציות התאפינו ב מישמש של סגנונות- כדי שכל לקוחה תוכל למצוא פריט לטעמה. לכאורה, כולם מרוויחים. כמובן שהמותג יוצא כמנצח הגדול, זו דרכו למכור יותר!
Oscar de la Renta הציג את גרסת הכיסוי שלו לשאנל. הקולקציה שלו היתה רווית טוויד ונגיעות של שיפון עם הגמוניה של השחור, לבן, בז והאדום. שמלות הקוקטייל והג'קטים השאנליים הקוקטים בגזרה הקלאסית מהטוויד עם כפתורי הזהב נראו לצד חלופות קלילות יותר כמו שמלות חוף וקפטאן או מובנות יותר כמו שמלות מפובלות מבד נוקשה באורך ברך בצבעים של סגול וירוק והדפסים נועזים יותר. היו גם שמלות ערב קלאסיות יותר מטפטה או מבד בשילובי טול. ב Prad, זנחו את האווירה הקודרת, אורבנית-אנדרואידית והספגנית שאפיינה את קולקציית החורף. העונה, החליטה המעצבת ללכת על בטוח: אווירת שנות ה70 העליזות, שפע הדפסים ופלטת גוונים חמים עם נגיעות של ירוק, תכלת ושחור. אלמנט העניבה עיטר כל סמ' על גופן של הדוגמניות, והיא שולבה בנעלים, תיקים, שמלות, בגדי ים ואפילו בקשר על צידי תחתון. התיקים היו בעלי צורה גיאומטרית פשוטה: גליל או מלבן, עשויים מעור יען או בד מודפס בצבעים מגוונים. הכל, רק תיקנו.
הקולקציה של Marc Jacobs, כיאה לקולקצית מעבר, ניסתה לשלב מרכיבים מקולקציות אחרות. ניתן היה להבחין בסגנון השבטי של קולקציית הקיץ שלו, השפעות אסיאתיות ושנות השמונים כמו בקולקציית החורף שלו. הבגדים קלילים, לבישים וחלקם אף מלאי הומור. הדפסים צבעוניים על רקע שחור, פסים, בדי סאטן בגוון מטלי, טוויד... היה שם הכל מהכל, כדי שכל אחד יוכל לבחור...

כנראה שקולקציית הקיץ של Christopher Kane הייתה מוצלחת במיוחד. קיין, שהציג בעבר שמלות גם הדפס של קינג קונג, המשיך גם בקולקציית הריסורט האחרונה שכללה שפע דגמים ועליהם הדפסים על רקע שחור.. הנושא הפעם, גם הוא אסון, אבל מסוג אחר: פיצוץ גרעיני. כל נעלי הפלטפורמה שליוו את הדגמים, היו מעוטרות באותו הדפס . בדגמיו, שילב המעצב משחק של סוגי בדים ושקיפויות שונות, והציג גם כמה מכנסי ג'ינס קרועים. בד הדנים הופיע גם בקולקציות הקודמות של המעצב. אחד הפריטים המעניינים בקולקציה היה מעיל עור שחור שעבר דקונסטרוקציה. הדגמים אולי אינם אידיאלים לשייט בקריביים, אבל הם ממש תפורים למסיבה בדאון-טאון ניו יורק.

אין תגובות: