יום שבת, 11 ביולי 2009

יפה כמו בסרטים

JPG הזכיר העונה לכולם על מה מדובר כאשר משתמשים בצמד המילים "הוט קוטור"- שהפכו לסתם צמד חבוט של מילים שנאנס ע"י רוב בתי האופנה העונה. הקוטורייר הוותיק החיה מחדש לא רק את רוח הקוטור, אלא גם את "הזוהר ההוליוודי". סרטי מסך הזהב משנות ה60'-40' והכוכבות הנוצצות של אותה התקופה היו הבסיס לקולקציה שקיבלו פרשנות עדכנית, אולי אפילו עתידנית.
החל מתסרוקות שהזכירו את אלה של Catherine Deneuve, הגבות של Greta Garbo, השפתיים של Marilyn Monroe ופס הקול שכלל קטעי קול של כוכבות מסרטי שנות ה40' נאנחות וממלמלות משפטים שבטח הפכו לקאלט (אבל לא אומרים לי אישית שום דבר...) כולם היישר מהוליווד.

כל אחת מהשמלות בתוכנייה של התצוגה הייתה בעלת אזכור של סרט הוליוודי- אני אינני בקיא בז'אנר, אבל את ההרגשה הכללית יכול להבין כל הדיוט. שמלות מחוך, חליפות מכנסיים (שמסתמנות כטרנד חוזר העונה) ואוברולים או טראנצ'ים מעור רך ככפפה או עור קרוקודיל, אימרות פרווה עיטרו את הצוארונים וסיומת הבגדים כמו בבגדיה של קתרין הפבורן. בגד גוף עשוי מטראנץ' בליווי מגפים ארוכות או מחוך סגלגל מטאלי עם פאנלים נפוחים, שהזכיר לי קולקציית עבר של ג'רמי סקוט, מעילים ועליוניות עשירות וראוותניות המגיעות עד הרצפה עשויות פרווה או בד- סיפקו בדיוק את מה שהינו מצפים מאופנת עילית.
למרות שחלק מהבגדים הזכירו עבודות קודמות של טרי מוגלר או דולצה וגבנה לא היה בכך מספיק כדי להפוך את הקולקציה למעוסה. בפינאלה, הופיעה הכלה כאשר על מסך הרקע הופיעו פניהם של כוכבות סרטים מהעבר וכל אחד מהן הוקרנה בתורה על פרצופה של הכלה (שנאלצה לכן ללכת בליווי ותמיכתם שנים ממפיקי התצוגה בגלל הסינוור).
הדבר היחיד שלא ברור לי הוא מדועה עלה JPG לפינאלה כאשר הוא מלקק בתאווה והנאה שלגון גלידת שוקולד?

4 תגובות:

Liroy Choufan אמר/ה...

התצוגה של גוטייה הייתה אחת המופלאות, אם לא המופלאה ביותר (אני עדיין מתלבט בינה לבין זו של ז'יבשי, שהייתה מלאכת מחשבת מדהימה). חבל ששני המעצבים, גם טישי וגם גוטייה, לא הראו כאלו יכולות בתצוגות הגברים שלהם לפני שבועיים: ברמת הבגדים היו שם לא מעט פריטים מעניינים מאוד. ברמת הקולקציה, הרבה פחות. ושמישהו יגיד לטישי שחזוז לוז הוא כבר מזמן אובר אקספוזד.

לובה אמר/ה...

מופלא, הוא הפתיע לטובה.
נחמד לראות שמישהו התבלט לטובה בקולקציית הקוטור (בל נשכח את ג'יבנשי ואת לקרואה).

k o b i אמר/ה...

לא יודע... אני אישית אף פעם לא מתלהב מגוטייה עם כל הכבוד לו!
היו שם בעיות התאמה תכניות כמו מכנס קווילט רחב או אוברול עור קשה [כמו בתמונה] שהלה דברים שלא מסתדרים טוב בין דוגמא לבד ובסופו של דבר בטח שלא מחמיאים...

אבל מה שכן הוא באמת נתן את השואו הראוי לתצוגת הוט קוטור ועל זה אני מוריד בפניו את הכובע.

למישהו יצא במקרה לראות את התצוגה של אלי סאב? אפשר לראות שהוא השקיע על הדיטלס אבל למה הכל בלבן ?!-!!1
ועוד הדוגמניות היו מאופרות
מ-ח-ר-י-ד!!

the eye אמר/ה...

לירון, אני ממש משתתף איתך באכזבה מקולקציות הגברים של שניהם (ועוד מעצבים רבים אחרים), אני עדיין לא סגור על מה אני חושב על הקוטור של ג'יבנשי. חזוז לוז, חברה של מדונה, טיסי עיצב לה את התלבושות למופע... אולי זה קשור? מעין קונספירצעה.
קובי- כמובן שלא כל הבגדים היו לטעמי, שבל בראיה כוללת, היו יותר שכן אהבתי מאשר כאלה שלא, וההרגשה הכללית היא: "וואו, מרגש".
ובמיוחד בישבילך, הפוסט הבא (למרות שרשמתי אותו מבעוד מועד).