יום חמישי, 23 ביולי 2009

רוחות חדשות ב Dior Homme

Dior Homme, by Hedi Slimane Fall 2006
Dior Homme, by Hedi Slimane spring 2006+2007
הקסם שהצליח לייצר הדי סלימן בעת היותו המנהל האומנותי של קו הגברים בבית האופה "Dior Homme" החזיק כמה עונות והתפוגג כאילו לא היה. סלימן, הצליח לכבוש את ליבם של כל בעלי הזיקה לאופנה, לא רק הגברים, אולי אפילו בעיקר הנשים. הסקיני ז'ינס האייקונים של דיור שהפכו חלק בלתי נפרד מכל מלתחה עכשוית , פק"ל בכל ארון, ו הסגנון שבזכותו נסק המותג והפך לכל כך מצליח ונחשק: זה של נער האורבני, עדיין, פרובינציאלי משולי החברה, בעל פרופורציות צנומות ולא כל כך גבריות, עם הזיקה לרוק ושמץ של תנהגות הרסנית. עיצוביו התאפינו בקווים גרפים וחדים ושידרו סקס אפיל בלתי מרוסן. סלימן, עזב את המותג בשיא הצלחתו, עבר להתגורר בלוס אנג'לס, שם הוא מתעסק בצילום כאומן פרילנסר. בן היתר, הוא גם מצליח לייצר שמועות על התעסקות עם נערים העונים על התיאור הנ"ל ולמטפח בלוג יפיפה, ובו הוא מציג את צילומיו מעוררי ההשראה.
יורשו של סלימן לבית דיור הום, קריס ון אש הבלגי, דאג לשמר את הקו של קודמו בתפקיד למשך שלוש עונות בדיוק, מאז מינויו לתפקיד לפני שנתיים בדיוק. ון אש, ידוע בעיצוביו המופשטים והרדיקלים, הצליח לרסן את אישיותו ואמירתו האישית שלא התבטאו ביצירותיו לדיור, אך הקפיד לבטאם בקולקציות שעיצב עבור המותג הנושא את שמו.
העונה (בתמונות למעלה), גדשו את המסלול בדיור בגדים בעלי גזרות לא שגרתיות וקיצוניות, שעברו דקונסטרקציות ומניפולציות שונות. הטוקסידו היה מוטיב חוזר בקולקציה: וסטים בהשראת עניבות פפיון, חולצות צווארון עשויות בד רשת דקה (החושפות את סילואטת גופם של הדוגמנים) מעל חלקי חולצת הטוקסידו- הסינר, ז'קטים מופשלי שרוולים ומכנסים מחויטים שישבו רפויים על הגוף ונמוך על המותן. ון אש ריכך את הגזרות החדות של סלימן, והפך אותן לרכות כמו חמאה: וסט עם חלקו הפנימי המתנופף בכוח ושכבות של בדים שהיו כל כך קלילים והתבדרו בחלל לכל תנועה של הדוגמן כאילו היו נטולי משקל שידרו נינוחות ורוגע. שחור ולבן היו הצבעוניות הבלעדית בעיצובים העונה עם נגיעות של אפור ובז'.
בשורה התחתונה: הייתי צריך לצפות בקולקציה 3 פעמים עד שהתחלתי לחבב אותה, עם הדי סלימן זה היה קורא ממבט ראשון.

אין תגובות: