יום חמישי, 24 בספטמבר 2009

מסטודיו (לאופנה) לסטודיו (של סט הצילומים)

טום פורד, הגשים לבסוף את חלומו להפוך לבמאי\מפיק סרטים- בעיר הכוכבים, הוליווד. החלום שלמענו נתש ללא בושה את אחד התפקידים הנחשקים ביותר בתעשיית האופנה- מעצב ראשי בית גוצ'י ואיב סאן לורן. סרטו "A Single Man" בכיכובם של קולין פירת, ג'וליאן מור, מתיו גוד והדוגמן האהוב על פורד, ג'ון קורטג'רנה הוקרן כבר בפסטיבל הסרטים בטורונטו ובונציה (והפסיד לסרט לבנון). הסרט יוקרן גם בפסטיבלי הסרטים בלונדון וטוקיו בהמשך ונקנה להפצה ע"י חברת האחים ויינסטיין. העלילה מבוססת על הרומן בעל אותו השם, של כריסטופר אישרווד, שיצא ב-1964. במרכז העלילה עומד ג'ורג' פאלקונר, פרופסור בריטי בלוס אנג'לס של שנות ה-60 , המתאבל על מותו הפתאומי של בן זוגו זה 16 שנה. אליבה דה פורד, זהו לא סרט "הומואי" אלא סיפור אנושי אוניברסלי על אהבה ואובדן.
פורד, שהיה ידוע בארוטיות של עיצוביו, עיסוק באסטטיקה ובחושניות של הגוף הנשי כמו גם הגוף גברי ובסגנון פרובוקטיבי נועז, כנראה הצליח לשחזר זאת גם בסרט שהפיק.

למעלה: "המעצב הערום" Tom Ford, למטה: ג'וליאן מור וקולין פרת בסרט "A Single Man"

כצפוי ממעצב שעורק לתעשיית הסרטים, היו מבקרים שסברו כי הסרט דומה לצפייה של שעה וחצי במסלול התצוגה של פורד. אחרים התרשמו מהבימוי הרגיש שלו והעיצוב הוויזואלי שהזכיר להם את הסדרה "מאד מן". ב"וראייטי" נכתב (בפלצנות מפה ועד אינסוף, כי) "כמו גרגר החול שמפרה את הפנינה, זה הגרגר הזעיר של קיטש בלבו של הסרט שהופך אותו לזוהר ומופלא, למרות חוסר השלמות שלו". ב"טיימס" נכתב כי "אין זה מפתיע שסרט הביכורים של מעצב האופנה טום פורד הוא בעל יופי עוצר נשימה. הוא חוגג את הגוף הגברי ביראת כבוד חושנית. זו עבודה של כנות רגשית ואותנטיות שמכריזה על בואו של כישרון קולנועי חדש".

מודעת פירסומת שהגה פורד לבית גוצי, דוגמה לפרובוקטיביות הבלתי מרוסנת חנטולת ההתנצלויות שאפינה את המעצב.
אנו בעיצומה של תקופה בה סרטים עם זיקה לתחום האופנה מוצאים את דרכם לאקרנים בצורה תכופה ביותר. הציבור מגלה עניין רב בעולם העיצוב עצמו, האסטטיקה שבו או בתככים, במזימות במניפולציות ובדמויות הציבעוניות או המעמד העומדים מאחוריו.
עם סטנדרטים גבוהים לאסטטיקה כמו אלה של פורד, אפשר לראותו כיצירת אומנות על סרט נע עם פס קול, גם אם העלילה לא תהיה כל כך מרתקת זהו בהחלט יותר מסתם עוד סרט לצפות לו.

3 תגובות:

לובה אמר/ה...

הביקורת ב'וראייטי' הוא מקבץ המילים הכי פלצני שקיים שהורכב לכדי משפט אחד. גרגר חול שמפרה את הפנינה?
זה סרט!

בכל מקרה, טום פורד אדיר ואני בעד לראות אותו לבוש כמה שפחות
(אל תצפה לתגובה אינטליגנטית אחרי שאתה מראה לי את התחת של טום פורד).

בלוג אופנה - Blonde Bleach אמר/ה...

אתה כותב מדהים,מצליח לסקרן ולגרום בקלות לקרוא את הפוסט עד הסוף(זה לא קורה לי הרבה).
כל הכבוד!
(ועוד לא התייחסתי לטעם המשובח שלך)

שנה טובה!

the eye אמר/ה...

שני, תודה רבה!
העונג הוא כולו שלי!