יום שישי, 26 בפברואר 2010

הפסקת כוס תה מרעננת

כשנמאס לכם לראות את אותם הטרנדים נלעסים שוב ושוב- תסמכו על לונדון כהפסקה מרעננת. שני מעצבים שהציגו קולקציות מספיק מסקרנות כדי לעורר אצלי את הדחף לכתוב עליהם בתקופה עמוסה זו....

Richard Nicollהציג קולקציה שנראתה בתחילה כרטרוספקטיבה לYSL בעבר ובהווה. מכנסיים גבריים גבוהים ומחויטים וחליפת חצאית עם משבצות שחור לבן גדולות או חולצות צווארון מכופתרות ודגמים אחרים שנראו כאילו היו פרי ידיו של פילאטיס או סאן לורן בעצמם. אבל אז, הגיע "בשר" הקולקציה. גוונים דהויים, של אפור חיוור או כחול מעורפל, בדים קלילים, שקיפויות וגזרות מחויטות לצד חופשיות יותר עם הרגשה אוורירית צעדו על המסלול. דוגמניות שעל ראשיהן "שקית" טול הכרוכה סביב הצוואר והדפס שחור לבן על T שרט בז של בחורה המכסה את עינה בידה התחילו לתת קונוטציה של נושאים מורבידיים ועמוקים יותר. חליפות אוף וייט משיפון עם קשירה גסה ורכיסות ג'קטים שהזכירו חליפות קשירה בבתי משוגעים לבושות ברישול וחושפות חזייה שקופה למחצה גרמו לי לעצור ולהרהר. ז'קט קטיפה בצבע כתום עמוק או טרקוטה שולב עם מכנסים רפויים ומתפרת מפשעה נמוכה, שיצרו הרגשה מוזרה של חוסר התאמה וארגון. שמלות קוקטייל בעלות חלק מחוחי עליון וחלק תחתון בדיגום חופשי לוו באותה שקית טול שקופה שהייתה תואמת בצבע הכחול והקודר לבגד ותאמה את ארשת פניה הדיכאונית של הדוגמנית.

ז'קטים עם תיפורים על הכתף, בהשראת הסגירה בשקיות זבל שולבו עם חציאיות ארוכות בהשראת שמיכות טיסה. הוסיפו נופח יום יומי לקולקציה. שמלה כחולה ועליה בד קטיפה התפוס על הכתף בקליפ ענק ושוב חגורה גסה. הקליפ שולב בעגילים, צווארונים וכיסים. הניגודים במשקל הבדים קלילות הטול האוורירי וכבדות הקטיפה הדרמטית, לבושים רישול מסוים, השלימו את אווירת חוסר היציבות הנפשית שניסה המעצב להעביר לדעתי.

מעניין מה הייתה המוזיקה. הייתי מצפה למשהו דרמטי ועמוק עם עליות קרישנדו ודקרשנדו לכל אורכה או אולי נעימות כינור.
שבטים על מאדים
אם באמת יתגלו שבטים שחיים על המאדים, הם בטח ילבשו את הבגדים של Peter Pilotto. בקולקציה החדשה של פילוטו ושותפו, הצליחו השניים למזג את "אמא אדמה עם העולם שיצר האדם בקולקציה ארכיטקטונית. צרופים של טלאי בדים מעור, צמר סרוג, ג'רסי ווניל וגוני כתום, חום אפור, בז ותוספות של חתיכות עור מטאלי או כסוף. את הקולקציה ליוו חתיכות פרוות רכון עשיר. קולקציה אקלקטית ומורכבת. עתידנית ומודרנית בזכות הגזרות והחיתוכים ושבטית בזכות הצבעוניות ופלטת הצבעים. שילוב של חיתוכי לייזר ודיגום חופשי הוסיפו תחכום לקולקציה.
טייץ צמוד מזמש בגווני חמרה או שחור שסועים לרצועות דקות עם פס אטום בחזית הרגל נלבשו מתחת לשמלות והחצאיות ודמו לחובקי הקרסול בנעלים שלבשו הדוגמניות. הדפסים דיגיטליים אמורפים שנראו כמו שבילי חלל צבעוניים או כהתפרצות געש הוסיפו מימד קליל וויאבילי לקולקציה.

אין תגובות: