יום רביעי, 14 ביולי 2010

גוטייה והאנטומיה של הקוטור

"ז'אן פול גוטייה תמיד עושה לנו שמח", היו מילותיה של הילרי אלכסנדר (עורכת האופנה של הדיילי טלגרף) בקור המקפיא של פריז (6- מעלות) לאחר תצוגת ההוט קוטור של המעצב בפברואר האחרון. אז, עמדתי מחוץ למטה החברה וצפיתי באורחים ברי המזל שזכו להכנס במטרה לחמם את רגליהם הקפואות בחום ההסקה שבבניין ולמלא את ליבם באושר השראה מצפיה בבגדים שהוצגו על המסלול.
קולקציית ההוט קוטור של ג'אן פול גוטיה, שהוצגה בשבוע שעבר, התאפיינה באיזון המדוייק בין הוט קוטור, תפירה עילית וחדשנות. הקולקציה שיקפה נאמנות את מופרעותו וייצירתיותו הבלתי נדלית של המעצב, אך הייתה גם אפופיה אוירה מודרנית מבחינה סיגנונית.
גוטייה, שפינה את מקומו כמעצב הראשי בהרמס לChristian Lemaire, מעצב הבית של לקוסט, המשיך בשלו ועיצובו את קו הקוטור למותג הנושא את שמו. העונה, נושא ההשראה היה שנות ה40 הקסומות. עם מינונים מדוייקים של סקסיות מפתה, אצילות מתונה ויוקרה לא מנקרת עיניים, גוטייה יצר את הקולקציייה בדיוק מאותם המוטיבים האהובים עליו תוך שימוש באלמנטים המוכרים מתצוגות העבר שלו.

מעילי הטרנץ' שהפכו לסמל ההיכר של המעצב, פתח את התצוגה בשחור וסגר אותה עשוי סאטן לבן. הדוגמנית המעשנת והטורבן שעל ראשה, היו שם כדי להזכיר לנו כי מדובר במעצב הפריזאי ביותר בצרפת. פרוות שועל ומינק לופפו סביב כתפיהן של הדוגמניות או בשולי השמלות ומעילי קטיפה צבעונית, תחרות, נוצות או אבנים יקרות יצרו על המסלול מצעד של עושר בלתי נדלה. שמלה בצבע ירוק זרחני בגזרה מבריקה או שמלות שנתפרו ממטרים רבים של עור היו בין הפריטים שבלטו על המסלול. שמלה וז'קט עור עם כתפיים נפוחות רופדו בספוג המשמש לריפוד חזיות- נראו כחליפת צלילה ושמלה עשויה מפרקים מפרקים בנוסף למחוך בצורת כלוב צלעות- ביטאו יחד את תמציתו של הקוטור: בגדים הנתפרים למידותיה של הלקוחה והופכים חלק ממנה נוסף להיותם one of a kind.

אין תגובות: