יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

דנה פרימן - יותר שאנל מקוקו שאנל!

כשהחלטתי שאת הטור צריכה ללוות הפקת אופנה, היה לי ברור מי תהיה הדוגמנית- דנה פרימן!

איפור: מורן אלון
אופנה: זהר פורמן

ג'קט הטוויד, וחצאית באורך ברך, (שנות 60-70)-
הלוק הזה הוא אחד הלוקים המפורסמים ביותר של קוקו שאנל, שהייתה מעשנת כבדה ולא הסכימה לכבות את הסיגריה אפילו בתצוגות אופנה, ראיונות מול עיתונאים או צילומים. על צווארה קשור סרט סאטן רחב שאפיין את סגנון הלבוש שלה ואת עיצוביה ושרשרת עליה בקבוקון הבושם הנמכר ביותר בכל הזמנים, "שאנל 5" (המספר 5 היה מספר המזל שלה והבושם גם הוא משך לחייה לא מעט מזל וכסף). את תיק מדגם "אלמה" של לואי ויטון, הזמינה שאנל ב1925 ונשאה אותו על זרועה עד סוף ימיה. התיק ממשיך להיות מיוצר עד היום בשלל וריאציות מחדשות.

קרדיטים: 'קט טוויד, "מסימו דוטי", 895, חולצה שחורה, "טופמן", 400 ש"ח, חצאית לבנה, 399.99, וכובע קש, 50 ש"ח, "H&M", תיק מדגם האלמה של "לואי ויטון", 5,800, חגורת פנינים, "קרל לגרפלד" ל"תיאודורה", 500 ש"ח, עגילי פנינים וזהב, "ג'יבנשי" ל"תיאודורה", 400 ש"ח, שרשרת עם טליון בצורת בקבוקוןשל "שאנל 5", אוסף פרטי, שתי סיכות דש, "אבגד", 200 לסיכה.

כל אישה חייבת שמלה שחורה קטנה אחת בארון" הוא אחד מהציטוטים המפורסמים ביותר המיוחסים לקוקו שאנל.
הכובע בתמונה, קרן וולף, בעל גזרה אופיינית לתקופה בה החלה שאנל את דרכה כמעצבת כובעים.
תיק הקווילט השחור והקטן עם רצועת חוליות המתכת (קרולינה הררה)- עוד קלסיקה שאנלית שממשיכה לחיות הרבה אחריה. ג'קט הטוויד השחור- פריט שהפך לאייקוני ועומד במרכזו של ספר שהוציאו קרל לגרפלד עבור בית שאנל וראה אור לפני כמה חודשים (על הכריכה מצולמת קארין רויטפלד). פנינים הן אולי התכשיט המזוהה ביותר עם קוקו שאנל, כמו גם הכפפות הלבנות שלה.

קרדיטים: שמלת תחקה שחורה, "Bruce Field", שנקר 11, הרצליה פיתוח, 295 ש"ח, ז'קט טוויד שחור, "דיור" אוסף פרטי, סנדלי עקב של "פוצ'י" ל"מיכל ומורן", 2,340, ענק פנינים, "מיכל נגרין", 1199, שרשרת פנינים, "אלדו", 69 ש"ח, צמיד פנינים, אוסף פרטי, כובע, "קרן וולף", 1150, תיק חוליות מתכת, "קרולינה הררה", 1510, עגילי פנינים, "קרן וולף", 520, כפפות, "קרן וולף", 520, חגורת וניל שחורה, "איב סאן לורן", אוסף פרטי, סיכות דש, "אבגד", 200 לסיכה.
טוויד, פנינים וחוליות זהב- (שנות ה80-90).
לאחר מינויו ב1983, מצליח קרל לגרפלד להפיח רוח חדשה במותג שנותר מנומנם לאחר מתה של קוקו והופך אותו שוב לנחשק באמצעות שימוש בפריטים האייקונים שלה. טוויד, פנינים, שרשראות של חוליות מתכת, תיקי קווילט בשלל ווריאציות ונעלי סירה בעלות חותם בצבע מנוגד לשאר הנעל.

קרדיטים: מעיל טוויד, זארה, 749, חולצת שיפון, טופשופ, 299.99, מכנסי ג'ינס, טופשופ, 399.99, נעלי בובה, מסימו גוטי, 475 ש"ח, תיק קווילט, לוני וינטג', 200 ש"ח, עגילים, תיאודורה, 120 ש"ח, שרשרת ג'יבנשי לתיאודורה, 600 ש"ח, שרשראות פנינים וכדורי זהב, "אבגד"250 ש"ח לשרשרת, חגורת חוליות, "אבגד", 35 ש"ח, שתי טבעות זהב, "אבגד", 70 ש"ח לטבעת, טבעת פרח, אבגד, 200 ש"ח.
קרל לגרפלד (שנות האלפיים)
לאחר שביסס את מעמדו במותג, נוהג קרל לגרפלד בדומה לשאנל עצמה, לשאוב השראה מסגנון הלבוש הפרטי שלו בעודו מעצב את הקולקציה עבור המותג שאנל. לא פעם כללו הקולקציות של שאנל בעשור האחרון מוטיבים מארונו הפרטי של לגרפלד כדוגמת כפפות האופנוענים עם האצבעות החשופות (שמסייעות לו להסתיר את אצבעותיו הקצרות), חולצות צווארונים גבוהים (שנועדו להסתיר את עודפי העור שנותרו לאחר שהשיל כ40 ק"ג ממשקלו בתחילת העשור), משקפי שמש (שנועדו להסתיר את פזילתו), מכנסי עור בגזרה צרה ועוד.

קרדיטים: מכנסיים דמויי עור, 169.9 ש"ח, מעיל כסוף, 379 ש"ח, זארה, חולצה לבנה מכופתרת 299.99, מסימו דוטי, חגורת עור, וינטג' גוצ'י, כפפות עור וניטים, שרשרת כסף, סרט סאטן, משקפי שמש של לנווין עבור H&M, אוסף פרטי.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כל כך יפה לה בלי פוני!